top of page

מתכון פצצה לחופשה בלי פיצוצים

לפני כמה ימים כתבתי פוסט על היציאה לקמפינג עם הילדים שלי ואם כי הכוונה היתה להרים לילדים המופלאים שלי, יצא פוסט הרמה לעצמי (כמה מביך ).

עכשיו שכולם חזרו למסגרות אני רוצה לפרט את הסיבות שהביאו להצלחת האירוע ואולי גם אתם תוכלו להעזר בחלק מהכלים האלה בתא המשפחתי שלכם.

1. הכנה נפשית של עצמי: בכל אירוע גדול (טיסה, קמפינג, מעבר דירה) אני מוצאת שעוזר לי מאוד לעשות תרחישים אפשריים ולעבוד על מה שהייתי רוצה. לחזור שוב ושוב בראש (אפשר גם לכתוב, להקליט או כל שיטה שעובדת לכם) על מה שהייתי רוצה שיקרה ומזהה את כל המקומות הרגישים/נפיצים ומתרגלת איך להתמודד או לעקוף את הנקודה או למנוע כמה שניתן.

ככה אני ברגע האמת לא מרגישה חסרת אונים, להפך, יש לי מספר אפשרויות שתרגלתי איך לנהל אותם.

2. להחליט מראש מה הקווים האדומים מבחינתי בקמפינג הזה.

לדוגמא אם אנחנו בית שמאוד מקפיד על כמות החטיפים/מתוקים ביום יום האם זה עלול להיות אתגר מאוד גדול ויעסיק אותי ואת הילדים רוב הקמפינג, האם זה משהו שאני מראש יכולה להחליט לשחרר או להגמיש את הגבול על מנת שהאווירה הנעימה של החופשה תישמר.

דוגמא נוספת אצלינו מקפידים מאוד! על צחצוח שיניים בוקר וערב על זה נאמר גם בקמפינג החלטנו שלא מוותרים במיוחד אם בדוגמא למעלה הצלחתי לשחרר את ההגבלה על כמות החטיפים/מתוקים. :)

כאשר אנו ההורים מגיעים עם החלטות שאין לנו מה להתלבט לגביהם ברגע האמת הילדים פחות בודקים אותנו שם.

:)מה כבר רצינו? תמונה משפחתית עם חיוך

זה אגב נכון גם ביום יום ולא רק ביציאה מהשגרה.

3. להשאר בגמישות מחשבתית תודעתית:

זה הולך מעולה ביחד עם סעיף 2 כי אם כל החוקים החשובים ברורים כל שאר הדברים שצצים לנו בחופשה יכולים להפוך למשהו ששווה לנו לראות איך נוכל לעשות עם הילדים או לאפשר להם לעשות לבד. כמובן לא דברים שקשורים בשלושת ה"ב"-ים :

בטחון, בטיחות, בריאות

4. לדבר על התוכניות כבר כמה ימים לפני עם הילדים לתת כמה שיותר פרטים לגבי לאן הולכים, מה מחכה לנו שם, מה נעשה, מי נפגוש, הכל, ממש לצייר להם תמונה ברורה ככל שניתן.

ילדים יכולים לדמיין דברים בצורה מדהימה וניתן לשחק איתם משחקי דימיון ולבנות תרחישים להתנהלות והתנהגות במצבים שהם חושבים שיהיו שם.

זה עוזר להם להפיג מתחים/חששות ולהרגיע התרגשות יתר.

זה עוזר לנו להזכיר להם ברגע של מתח או לחץ את מה שהם דמיינו כשעוד היו במקום הידוע והמוכר בבית.

5. בחירות או לא להיות:

אם אתם בית שמאפשר הרבה חופש בחירה תוודאו כי בטיול אתם נותנים לבחור רק מתוך דברים שאתם יכולים באמת לקיים ולאפשר.

בגלל שכולכם קצת מחוץ לאזור הנוחות ומחוץ לשגרה הדרישות של הילדים יכולות להיות מונפצים לחלוטין, הם באים לבדוק על לאן הגבול השתחרר.

תשמרו על הגבולות שלכם בצורה ברורה ותמנעו המון נקודות פיצוץ ותסכול.

גם אצלינו זה לא תמיד עבד ככה, וגם היום יש נקודות שאני ואמיר עוד לומדים לשכלל ולדייק בהם את הרצונות שלנו עבור משפחתינו.

רק מתוך רצון להשתפר אפשר לזוז מהאוטומטים שלא משרתים אותנו ולהפוך להורה מודע.

אם נראה לכם שכל זה נחמד בתיאוריה אבל בלתי אפשרי ליישום!!!!

אני כאן לתת לכם כלים להורות מיטיבה, כלים שלוקחים בחשבון קודם את ההורה, את הרצונות שלו ואת היכולות שלו ואז מותאם לילדים בכל הגילאים.

לכל מחשבה עצה או טיפ שמעניין אתכם אני כאן 0544612001

אווה

*לינק לפוסט הקודם למי שפספס

https://www.facebook.com/Evasugarcoaching/photos/a.315439849091408/353778668590859/?type=3&theater

פוסטים אחרונים
ארכיון
תעקבו אחרי
  • Black Facebook Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page